33-те стратегии за войната (Ново издание)
Информация
Година на издаване: 2021 година.
Страници: 672
ISBN: 9789542834588
Корица: твърда
Запознайте се с 33 стратегии за войната.
Всяка глава е стратегически прицелена в решаването на отделен проблем, с който ще се срещате често. Включени са проблеми като битка с немотивирана армия пред вас; загуба на енергия чрез боеве на твърде много фронтове; овладяване на чувството за несъответствие между плановете и действителността; попадане в ситуации без изход. Вие може да четете само главите, които отговарят на проблемите ви в момента. Още по-добре би било да прочетете всичките разгледани стратегии, да ги осмислите и да им позволите да станат част от вашия умствен багаж. Дори когато се опитвате да избегнете войната, да не се биете за нещо, много от тези стратегии са стойностно знание за целите на защитата ви и за изясняване какво може да предприеме другата страна. Във всеки случай те не са замислени като доктрини или формули, които да повтаряте, а като помощ при вземането на решения в разгара на битката, като семена, които ще пуснат корени във вас и ще ви помогнат да се грижите за себе си, развивайки спящия във вас стратег.
Самите стратегии са подбрани от писанията и практиките на най-големите военачалници в историята (Александър Велики, Ханибал, Наполеон Бонапарт, Шака Зулу, Уилям Шърман, Ервин Ромел, Во Нгуен Зиап), както и на най-великите стратези (Сун Дзъ, Миамото Мусаши, Карл фон Клаузевиц, Шарл Ардан дьо Пик, Томас Лоурънс, полковник Джон Бойд). Обхватът им е от основните стратегии на класическото военно дело до мръсните, неконвенционални стратегии на модерните времена.
Книгата е разделена на пет части:
обявяване на война на самия себе си (как да подготвим нашия разум и дух за битка);
организиране на война (как да структурираме и мотивираме нашата армия);
отбранителна война;
нападателна война;
неконвенционална (мръсна) война.
Всяка глава е илюстрирана с исторически примери, и то не само от военната наука, но и от областите на политиката (Маргарет Тачър), културата (Алфред Хичкок), спорта (Мохамед Али), бизнеса (Джон Д. Рокфелер), като се показва съществената връзка между военните и цивилното общество. Тези стратегии могат да бъдат приложени към битки от всякакъв мащаб: организирано военно дело, битки в бизнеса, борби между и вътре в политическите образувания, дори конфликти при личните връзки.
Отзиви към продукт