Рейки при гледане на деца
- Рейки при гледане на деца
- Рейки при Планиране на семейство
- Рейки за Плодовитост
- Рейки за Контакт с нероденото дете
- Рейки при Кърмене
- Рейки при Проблеми със съня на детето
- Рейки при Проблеми в училище
- Рейки за Доверие в себе си
- Рейки при Страхове на детето
- Рейки при Пристрастявания
Рейки при Проблеми в училище
Знаете ли, че през 1995 година на учениците са били предписани близо половин милион пъти психо-фармацевтични средства против стрес? Това число е ужасяващо. То показва, че стресът не е болест на менажерите, а дори и малките деца се чувстват „юркани" и смятат, че нямат достатъчно време за себе си. Едно изследване на германския съюз на психолозите показва, че седемдесет процента от шест- до деветгодишните често страдат от главоболие и коремни болки, нервност и безсъние. Много родители пренасят своята треска и безпокойство върху децата си, които несъзнателно „соматизират" техните затруднения и се разболяват, за да преработят тези отрицателни енергии.
Още в началното училище много родители следят за добри бележки, „подходящи" хобита и „подходящи" приятели с оглед на по-късната ученическа и професионална кариера на своите деца.
Антистресови положения
За хармонизиране на ментално-душевното равнище с Рейки е особено подходящо едно положение, при което едната ръка се полага върху центъра Трето око, а другата върху соларния плексус над пъпа. Това е много ефикасно антистресово положение, което децата могат да прилагат сами, ако вече имат първата степен (участие в семинари за деца се препоръчва от около четири години нагоре). Родителите могат да я прилагат при остър случай.
Положения
Профилактично, за по-добро запознаване на децата със стресовите ситуации в бъдеще, се препоръчва всекидневно цяло лечение. Цялото лечение при децата не трае толкова, колкото при възрастните, тъй като те са по-малки. Ръцете трябва да се държат особено дълго в първо, второ и трето положение на главата, както и в първо и трето гръбно положение.
Една от най-ефикасните системи за упражняване на деца, за да могат те да се справят по-леко със стреса, описвани в книгата Петимата „тибетци" с деца. С тези прости тибетски упражнения децата имат възможност да се откъснат от училищния стрес, да усилят имунната си система и да развият хармонично своите енергийни центрове.
Упражнението за въртене, първото упражнение, е особено полезно за децата. При него човекът стои изправен, с разтворени ръце, и се върти по посока на часовниковата стрелка. Можем да го правим с децата си след училище или преди вечеря, за да разградим всекидневния училищен стрес. Чрез него коремната област, която се свива при страх и стрес, може да се отпусне и децата могат да смелят по-добре яденето и да заспят в по-весело настроение. Въртенето може да се прави и сутрин преди училище, за да се разградят напреженията, да се отстранят пречките в четенето и концентрацията и да се създаде умение за пълно концентриране върху урока. С този мощен метод младите хора раздвижват задръстената енергия и я преобразуват. Въртенето е препоръчително и когато възникват отрицателни чувства като фрустрация, ярост или тъга. Депресивните настроения по правило изчезват след няколко минути. Изпробвайте го за себе си или със своите деца!
Положения
Когато детето желае да се концентрира по-добре преди някоя трудна задача или класна работа, се препоръчват второ и трето положение на главата. С тях се активизират запаметяването за кратък период и запаметяването за дълъг период.
Който е нервен, трябва да постави едната си ръка върху соларния плексус (слънчевия сплит) над пъпа, а другата върху центъра Трето око между очите. С това хармонизираме себе си на мисловното и емоционалното равнище.
В случай, че децата изпитват страхове или други отрицателни чувства като разочарование или ярост, трябва да се вслушат в себе си къде се намират тези усещания и да положат ръцете си там, за да преобразуват отрицателната енергия.
При стрес може да се препоръча 16-то гръбно положение, защото тук се намират адреналиновите жлези, които произвеждат хормона на стреса. От това се отпускаме и разтоварваме, а адреналинът се разгражда по-добре.
Когато ученикът усети, че вниманието му намалява, може да му се препоръча първото положение на главата, а също и за да може да се съсредоточава по-добре и да отделя същественото от маловажното. С това положение се свързваме със своето интуитивно равнище и често усещаме какво се изисква от нас. Идват ни пo-добри идеи и ставаме по съзидателни, когато изпълняваме положенията на главата. Срещу отчаяние и депресии помагат второто и третото положение на главата, както и 7-мо предно и 16-то гръбно положение. Двете споменати положения на главата способстват за образуването на ендорфини, „хормони на щастието", а 16-то гръбно и 7-мо предно стимулират слънчевия ни сплит, седалището на нашето самоуважение и чувството ни за собствена стойност. Който има втора степен от Рейки, може да изпраща светлинна енергия към класните работи и изпитите, за да подготви предварително енергетично тези събития. Преди работата или изпита децата могат да се успокояват и съсредоточават и сами с първото положение на главата, а при евентуално възникващи чувства, че не им е добре, или при страхове, могат да полагат ръце върху съответното място.
Тъй като цялостното лечение има благоприятни, хармонизиращи влияния върху всички равнища, всички ние, ако имаме първа степен, трябва по възможност да си даваме всеки ден по едно лечение. От съображения за време децата могат да изпълняват положенията на главата сутрин преди училище, а останалите положения през деня.
Положенията на главата дават бодрост и добро настроение. Децата не трябва да започват деня си без Рейки и да не се колебаят да получават подкрепа за училищния си ден по възможност и от други.
Ученикът, който има втора степен, може да направи нещо добро с космическите символи за себе си, за съучениците си или за учителите си - дори и невидимо.
Отзиви