Формиране на чакрите
- Формиране на чакрите
- Първа чакра - утроба до 12 месеца
- Втора чакра - от 6 до 12 месеца
- Трета чакра - от 18 месеца до 4 години
- Четвърта чакра - от 4 до 7 години
- Пета чакра - от 7 до 12 години
- Шеста чакра - младежка възраст
- Седма чакра - ранна зрелост и по-нататък
Втора чакра - от 6 до 12 месеца
Втората чакра, която се характеризира с двойственост, усещане, чувство и подвижност, достига до съзнателното внимание около шестия месец, когато зрителната активност позволява на детето да се фокусира върху външни обекти и да добие по-широка зрителна перспектива. Забележимо състояние на будност настъпва, когато детето започне да седи и за пръв път осъзнае нещата в непосредствена близост."
Когато детето се научи да пълзи и ходи, то развива способността да се отделя от майка си и преживява кратки епизоди на независимост. Наречено от Маргарет Малер излюпващо се (hatching), бебето започва да открива, че е отделно Аз, излюпващо се от яйцеподобната симбиоза на първата чакра. Тъй като то е все още много зависимо от майката, това откритие е едновременно плашещо и възбуждащо, и следователно натоварено с амбивалентност, когато то се гмурва в един свят на различност и избори. Макар че първият етап на Ериксън на доверие или недоверие включва и този период, аз бих обозначила този етап с отделно име, чиято характеристика е конфликтът на раздялата или привързаността.
Когато детето изследва, то изживява своите първи различавания като бинарни избори - добро и лошо, удоволствие и болка, близост и разстояние, Аз и другите. На този етап тези различавания по-скоро се чувстват, отколкото разбират. В този момент детето е цялото потребност, усещане и желание.
Потребностите искат да бъдат задоволени. Усещането дава път на желанието. Потребностите и желанията бележат мотивацията за придвижване - виждаш нещо и се придвижваш към него, сливаш се с него и го инкорпорираш (най-често чрез устата). Тъй като езикът още не е развит, първото средство на общуване е чрез емоцията, на която, надяваме се, се реагира по един внимателен и смислен начин.
Този етап е фокусиран върху формирането на емоционална идентичност, която се интересува главно от себеудовлетворяването.
Отзиви