Назад до Хатори: Звукът като ключ

Хатори: Звукът като ключ

  1. Хатори: Звукът като ключ
  2. Упражнение за звука на емоциите
  3. Упражнение за промяна на съзнанието чрез звук
  4. Съвети за откриването на звука на емоциите
  5. Звуковия подпис
  6. Звуковия резонанс
  7. Древните култури и звука

Съвети за откриването на звука на емоциите

Вирджиния: Има много хора, които казват, че не могат да усетят къде в тяхното тяло е разположена дадена емоция. Затова да произнасят звук, за да изразят емоция, чието местоположение не могат да определят, е доста трудно за тях. Какви бележки и съвети можете да им дадете?

Хаторите: Тези индивиди ще имат голяма полза, ако започнат да осъзнават своите физически усещания. Всичко, което става тук, е, че съзнанието, което може да осъзнае дадено нещо в най-големи подробности, по същия начин може изобщо да не осъзнава нещо, което се случва в момента. Точно в момента например вие дишате, но не е задължително да го осъзнавате. Така че в тялото нещата наистина се случват, без да бъдат осъзнавани. Ако не можете да почувствате фините усещания на емоцията, в такъв случай просто започнете да тренирате съзнанието си да се стреми да осъзнава целенасочено тялото, така че вие да започнете да забелязвате своите усещания. В това отношение предлагаме няколко неща.

Едното е човек да поеме дълбоко въздух, след това да издиша и после да задържи така, без да вдишва. Насочете своето осъзнаване към белите дробове и почувствайте възникването на усещането, когато белият дроб копнее за следващото вдишване. Ще възникне напрежение в белите дробове, както и в гърдите. Това напрежение ще нараства и нараства, докато накрая белите дробове не поемат необходимия им въздух. Съветваме ви да отлагате това вдишване, докато наистина повече не можете да издържате, без да вдишате. След това поемете въздух и почувствайте неговото навлизане в белите дробове. Почувствайте облекчението, което белите дробове и целият гръден кош изпитват при влизането на въздуха. Изпълнете го няколко пъти. Превърнете го в редовна практика, ако искате, за да започнете да осъзнавате напрежението, защото противоположните усещания в тялото се изразяват като напрежение или релаксация на различни нива. С други думи, една емоция в тялото ще се усеща или като напрежение, или като релаксация. Ще притежава и други качества, разбира се, и когато човек започне да осъзнава финото физическо усещане, местоположението на емоцията в тялото само ще се разкрие.

Вирджиния: Какви препоръки бихте дали на онези хора, които твърде много се притесняват или се плашат да издават необичайни звуци, особено ако считат, че не са музикални или че нямат талант.

гърлената чакра, за изразяване и балансиране на енергията, има многобройни ползи, които далеч надвишават всички свързани с това трудности и притеснения. Ако хората се чувстват така, като че ли не са способни да произведат звук, когато около тях има други хора, в такъв случай им предлагаме да си намерят някое усамотено и уединено място. Много хора са сами в колите си, когато шофират, и това е едно много добро за произнасянето на звукове място или когато сте в стаята и около вас няма никой. Но бихме им казали да се упражняват, докато не започнат да се чувстват удобно със звука на своя глас.

Притеснението относно произнасянето на звуци по същество е емоционален проблем, енергиен блокаж, защото когато потокът на творческата енергия се издигне до гърления център, той иска да се изрази чрез словото и чрез силата да твори посредством словото. Ако човек се въздържа от произнасянето на звуци заради своето притеснение, е възможно причината за това да се дължи на някакво предишно емоционално преживяване, когато е бил "срязан", потиснат или накаран да се чувства неудобно заради това, че е изразявал себе си. Възможно е да става дума за цялостен модел на задръжка на неговата истина, на неговата енергия. Този вид емоционален блокаж трябва да бъде отстранен, защото ако човек не желае да произнася звуци чрез гласните си струни, в такъв случай избира да сдържа своята енергия.

Вирджиния: Това свързано ли е със заекването?

Хаторите: Да, има връзка, директна връзка.

Вирджиния: Значи става въпрос за същото потискане или задръжка?

Хаторите: Да.

Вирджиния: Чувала съм, че когато заекващи участват в хор или се представят за някой друг, те не заекват.

Хаторите: Точно така. Това е емоционално блокиране, което се съдържа в езиковите модели на мозъка. Когато са ангажирани езиковите модели и човек трябва да ги изрази, тогава се задейства един емоционален спусък. Понеже по-дълбоките части на мозъка не могат да се справят със сигнала, човекът заеква. По своята дълбока същност това представлява емоционален блок. Когато емоцията бъде разсеяна, тогава нервната система и мозъкът възстановяват своето равновесие и заекването няма да бъде проблем.

Вирджиния: В такъв случай може би има надежда за някои от заекващите в бъдеще?

Хаторите: От позицията на дълбоките нива на нашето разбиране бихме казали, че повечето хора заекват. Не в смисъл, че заеквате на глас и другите могат да ви чуят, а защото задържате своята истина и не я изразявате ясно и категорично. Това за нас е вид заекване и е емоционален блокаж.

Рейтинг:
5.0/5 на базата на 1 оценка

Отзиви

Анонимен
Най-добро въздействие оказва пеенето. Учителя е посочил този метод и аз съм го изпитала.Отлични резултати!
Виж още отзиви
Коментирай
loading...