Назад до Мирисни асоциации

Мирисни асоциации

  1. Мирисни асоциации
  2. Предупреждение за опасност
  3. Сексуални сигнали
  4. Наслада

Наслада

Цивилизованият човек е загубил някои от практическите приложения на усета за мирис, например надушване на противника или следите на животно, но, от друга страна, е развил в много голяма степен естетичния и доставящ удоволствие аспект. Мирис и наслада се съчетават в храните и есенциите. Познавачите на вина добре разбират значението на аромата или „букета" при дегустиране на вино от определена реколта. Фактически това, което ние мислим, че е усещане за вкус, е 80 % мирис. Ние можем да вкусим само сладко, кисело, солено и горчиво, но разчитаме на деликатната чувствителност на носа си, за да предадем нюансите на „аромата", за развитието на който модерният човек е вложил толкова много енергия. Той е съумял да допълни концепцията за еротичните миризми с удоволствието, което извлича от помирисването на едно благоуханно цвете, и да създаде „парфюм", олицетворяващ едновременно наслада и привличане. Тази „връзка с удоволствието" днес е достигнала високо ниво на сложност (предимно по комерчески причини) благодарение на използването на фини благоухания в освежителите на въздуха, в шампоаните, сапуните и много други артикули от ежедневния ни живот. Миризмите въздействат дори и подсъзнателно. Доказано е, че клиентът при всички случаи предпочита ароматизирания продукт пред неароматизирания, въпреки че ароматът невинаги се възприема съзнателно.

Рейтинг:

Отзиви

Коментирай
loading...